Investori do akcií predajcov módneho tovaru zažili v posledných rokoch jazdu ako na horskej dráhe. Módny priemysel je polarizované odvetvie a medzi víťazmi a porazenými je výber hodnotných a ziskových investícií náročný.
Vplyv pandémie na módu
Pandémia zmenila nákupné správanie a tiež spôsobila masívny pokles módneho sektora. Ale niektorí online maloobchodníci zaznamenali prudký nárast cien akcií.
Teória hovorí, že títo maloobchodníci, ktorí zostali, budú schopní monopolizovať maloobchodné prostredie a zarobiť obrovské zisky, budú pokračovať v ziskovosti aj po návrate k normálu. Firmy, ktoré zarobili môžu naďalej dominovať a kupovať iné atraktívne tituly, ktoré naopak mali finančné problémy.
Aký je trend?
Trendom je tiež investovať do start upov. A to sa nevyhlo ani módnemu priemyslu. Oplatí sa sledovať aktívne start upy. V zahraničí sa rýchlo etablujú napríklad OK My outfit – služba, kde vám pri výbere oblečenia poradia profesionálny stylisti. Alebo Bespoke Post, kde si predplatíte limitované edície.
Ak chcete skutočne profitovať z nákupu a predaja akcií módnych značiek, je potrebné byť profesionálom a dôkladne porozumieť trhu. Je potrebné sledovať trendy ako udržateľnosť. Pre investovanie je potrebné vyberať aj spoločnosti, ktoré majú dobrú reputáciu a pomáhajú k prechodu na udržateľnú ekonomiku.
Pár slov na záver
Módny priemysel je dôležitým prvkom ekonomiky vzhľadom na jeho vplyv na životy ľudí. Ako investor by ste však mali sledovať firmy, ktoré sa najlepšie vysporiadali s pandémiou. Online predajcovia módy ako napríklad Zalando narástlo o desiatky percent a elektronický obchod bude neustále rásť.
Tento trend môže naopak vytlačiť alebo znížiť zisky tradičných predajcov módnych značiek, ktoré poznáte z kamenných nákupných centier.